Kirándult a 3. évfolyam! - 2017. október 24.

2017. október 17-én, kedden, a Cecei Általános Iskola 3. osztályos tanulói a Tamási Vadasparkot és a Simontornyai vár megtekintését tűzték ki úti céljuknak. Reggel 7.30-kor gyülekeztünk a központban, majd 8.00 órakor elindultunk a gyönyörű buszunkkal Tamási felé. Egy órányi buszozás után, problémamentesen megérkeztünk.

Tanulmányi kirándulásunk célja a hely természeti értékeinek megismerése, a vaddisznók és a szarvasok megfigyelése, valamint a környezet és természetvédelemre nevelés volt. A túra elején felhívtuk a gyerekek figyelmét az erdő és az ott élő vadak tiszteletére, kértük őket a halk beszédre. A gyerekekkel először a muflonokat tekintettük meg. Vezetőnk sok új információval ismertetett meg bennünket. Az állatok nagyon barátságosak és szelídek voltak. Mindenki megsimogathatta a kerítés mögött lévő állatokat. Ezután kezdődött igazán a túra. Elindultunk felfelé a dombon. Egy földbe süllyesztett les kunyhóba mentünk be, ami speciális üveggel volt ellátva, ezáltal a vadak számára láthatatlanok maradtunk. Itt közvetlen közelről csodálhattunk meg a gyönyörű gímszarvasokat, dámszarvasokat. Ezután folyatatva a túrát, meredek lépcsőkön vezetett felfelé az utunk. Felérve a dombtetőre felmászhattunk egy kilátóba, ahonnan gyönyörű kilátás tárult a szemünk elé a tolnai erdőségre. Miután kicsit megpihentünk, hirtelen felbukkant Sára, aki egy nagyon szelíd dámszarvas, mert kiskorától kezdve emberi kézhez volt szoktatva. A gyerekek kezdetben kicsit félénken közelítették meg az állatot, de hamar megbarátkoztak vele. Lefelé vettük az irányt a dombtetőről, eközben megnéztük a vaddisznókat is. A Vadasparkban ismeretterjesztő táblákat láthattunk, melyek bemutatták az erdő növény és állatvilágát, még több ismeretet adva a gyerekeknek. A Vadasparkot elhagyva egy nagy sétát tettünk a közeli parkerdőbe.

Visszatérve a buszra folytattuk kirándulásunkat Simontornya felé. A vár a község szívében helyezkedik el, Simontornya fő látnivalója. Az 1270-es években építette Simon, akiről az egész település a nevét kapta. A gyerekekkel először kívülről jártuk körbe a várat, majd részt vettünk két múzeumpedagógiai órán. Az elsőn egy időutazáson vettünk részt a vár megépítésétől napjainkig. A gyerekek nagyon élvezték, hiszen ők is részesei lehettek a vár különböző korszakainak és birtokosainak megidézésében. A második óra témája a reneszánsz volt. A tanulók megfigyelhették a vár reneszánsz jellemzőit, tárgyait. Beöltöztek korhű ruhába, majd reneszánsz zenére megtanultak néhány tánclépést is. Nagyon élvezték a diákok, nagyon szép befejezése volt a napnak.

Elmondhatjuk, hogy igazán jól sikerült kirándulás volt, nagyon jól éreztük magunkat. Fáradtan, de élményekben gazdagon értünk vissza az iskolához.