Kirándulás - 4.a osztály - 2017. július 11.

Tanulmányi kirándulás Soponyára és Simontornyára

Év végén a 4. a osztályosokkal tanulmányi kirándulásra utaztunk autóbusszal. Először Soponyára mentünk a Vadex Ökocentrumba. Tágas füves területek, szép épületek, sok asztal és pad fogadott bennünket. A füvet szépen gondozták. A megérkezés után tízóraizni kezdtünk a parkban, majd a foglalkozásvezető, Eszter segítségével megnéztük a vadászati múzeumot. Ezután elsétáltunk a Nagyvadas Parkba, ahol vaddisznókat, őzeket és szarvasokat láttunk. Érdekes volt, hogy „Szelídet” az őzet megsimogathattuk és a vadmalacok kiszöktek a drót alatt és nagyon közel jöttek hozzánk. Utána visszamentünk a múzeumhoz és Eszter egy feladattal lepett meg bennünket. Az volt a lényege, hogy fel kellett ismerni a madarakat, de úgy, hogy kaptunk egy leírást és párosítanunk kellett a madarak képével, amik a fákra voltak feltűzve. Ez mindenkinek sikerült. Miután visszamentünk az épületbe felvettük a hátizsákjainkat és elindultunk, a nap következő helyszínére, ami egy túra volt az erdőben. Sok növényt láttunk, amiknek egy részét Eszter „be is mutatta” nekünk és nagyon örültünk a sétának, mivel az erdőben jó hűvös volt. Amikor kiértünk a nagy „rengetegből” egy madaras kertbe érkeztünk. Voltak ott pulykák, vadkacsák, emuk és még sok más állat. Ezen a helyen nagyon meleg volt, de nem kellett olyan sokáig ott maradnunk, mert már mentünk is tovább a következő helyszínre. Megkerültük a madarak kifutóját és elmenetünk ebédelni, ami egy piknik volt. Ebéd után felkeltünk és elindultunk, hogy jobban megnézzük a tavak élővilágát. A tó partján lepakoltunk, majd elkezdtünk „kacsázni”, több- kevesebb sikerrel. Ezután indultunk kirándulásunk következő helyszínére, a Simontornyai Várba. Izgatottan bementünk, ahol már várt bennünket Klári néni az idegenvezetőnk egy múzeumpedagógiai foglalkozáson. A fiúk segítségével felépítették dobozokból a vár épülésének menetét. A dobozos feladat után egy kiállítást nézhettünk meg, ahol sok páncélt, kardot és egyéb tárgyakat láthattunk, ami nekem nagyon tetszett. A kedvencem az volt, amikor felmentünk a torony majdnem legmagasabb helyére és reneszánsz stílusú ruhákba öltöztünk mindannyian, hogy eljátsszuk Mátyás király és Beatrix esküvőjét. El is táncoltuk a lakodalmat régies zenére. Klári néni mindent bemutatott és együtt táncolt velünk. Amikor végeztünk, csoportképet is csináltunk. Azzal zártuk a napot, hogy elsétáltunk a fagyizóba és ettünk egy finom fagylaltot. Mindenkinek nagyon ízlett. Remélem, hogy jövőre is ilyen jól fogom érezni magam az osztálykiránduláson, mint most! Köszönjük osztályfőnökünk Csajtainé Szabó Ágnes tanárnő szervezőmunkáját!