A TÁMOP 3.1.7-11/2 azonosító pályázatnak köszönhetően, mely a referencia intézménnyé válás segítését célozta meg, nagy erőkkel készülnek a szerep betöltésére Cecén. Referencia intézményi területük az integrációs nevelés lett, melyet nagy sikerrel alkalmaznak immár ötödik éve.
Jó gyakorlataikkal, hospitálási lehetőségekkel, előadásokkal várják az érdeklődő pedagógusokat és főiskolai, egyetemi hallgatókat egyaránt. E tevékenység megszervezésére, elméleti és gyakorlati hátterének megteremtésére 3.974.016 forintot nyert el az intézmény, mely az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A pályázatot megelőzte a helyszíni ellenőrzést is igénybe vevő előminősítés, melynek során az ellenőrző hatóság munkatársai maximális pontszámmal értékelték a Cecei Általános Iskola dokumentációit és gyakorlati tevékenységét.
A bevont pedagógusok a nyár elején már sikeresen részt vettek egy intézményi PR képzésen, majd 60 órában a mentorálás rejtelmeit, pedagógiai és pszichológiai aspektusait elemezték, vizsgálták. A képzések augusztusban és szeptemberben folytatódnak. A részvétel mellett fontos cél, hogy a bevont pedagógusok azonnal adják át a megszerzett ismerteket a kollégáknak is, hiszen az intézmény minden pedagógusa együtt készül a szolgáltatói szerepre.
A képzések mellett megalakult a referencia intézményi csoport, akiknek elő kell készíteniük a tevékenység szervezeti és elméleti hátterét. Célokat határoznak meg, részletezik a fogadás rendjét, kritériumait, szervezési kérdéseit stb. Ezeknek az alapdokumentumokban is meg kell jelenniük. Nem olyan nehéz a feladatuk, hiszen az intézmény már több éve pedagógiai szolgáltatásokat is végez, szívesen látják az érdeklődőket, hiszen gyakorló alkalmazói az újszerű tanulásszervezési eljárásoknak, tevékenységközpontú módszereknek, az egyéni fejlesztésnek, IKT-nak.
Folynak az eszközbeszerzések is, melynek során a nevelést segítő eszközökkel bővül a cecei intézmény palettája.