TÁMOP 3.1.4-12

"A VÍZ AZ ÉLET"

TÉMAHÉT

A Cecei Általános Iskolában 2012. szeptember 24. – 28. között került megrendezésre a TÁMOP 3.1.4. pályázat fenntarthatóságának megfelelően „ A VÍZ AZ ÉLET” című témahét. A tanulók tanórákon és a tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt számos oldalról körüljárták a témát, természetesen az életkori sajátosságaiknak és a tananyagnak megfelelően. A legjelentősebb tanórán kívüli esemény a szeptember 25- én, kedden délután megtartott kézműves foglalkozás volt, amelynek keretében a gyerekek és tanáraik életre keltették egy folyóparti élőhely képét a négy évszaknak megfelelően. A program mellett minden alsó tagozatos évfolyam szervezett egy kirándulást vagy sétát, amely szintén kapcsolódott a projekt témájához. Ezen eseményekről a következő beszámolók születtek:

1. osztályosok Sáregresen, Vajtán és Örspusztán

Szeptember 20-án Vajtára és Sáregresre utaztunk az iskola buszával. A volt vajtai óvodások nagy örömmel mutatták meg a többieknek óvodai játékaikat, udvarukat és kedves óvó nénijeiket. A következő állomás Sáregres volt. Itt finom tízóraival vártak bennünket. A mákos és diós kalács a gyümölcslével együtt nagy sikert aratott és gyorsan el is fogyott. Az óvó nénik nagy örömmel és büszkeséggel mutatták nekünk a sáregresi óvoda megújult belső tereit. Kicsik és nagyok elismeréssel néztük a szép sport és fejlesztő helyiségeket, a felújított, ovisokra szabott mosdót és gyönyörű mesefigurás függönyös csoportszobát.

Utunk utolsó állomása a Rétimajori tavak Örspuszta felőli oldalán levő horgászparadicsom volt. Itt kényelmes utacskákon sétáltunk a tavak mellett. A vizek élővilágát a békák és kacsák valamint a sirályok képviselték. A kempingnél levő játszótéren játszhattunk és itt ettük meg az utolsó falat elemózsiánkat is. A létesítmény mellett egy melegebb vizű csatornában fél méteres arany színű halakat láthattunk, amint etették őket, és itt láthattuk az ősz utolsó tavirózsáját is.

Az őszi kiránduláson nagyon jól éreztük magunkat és nagyon boldogok voltunk, hogy az időjárás is végig kegyeibe fogadott minket.

Szücsné Takács Ilona
osztályfőnök

2. évfolyam: Kirándulás a Vadasparkban

2012. szeptember 26-án, szerdán a 2. a-b osztály tanulói tanulmányi kiránduláson vettek részt a „”Víz az élet” témahét keretében. A Tamási mellett található vadasparkba érkezve a két osztály két csoportra vált. A két túravezető nagyon kedvesen fogadott bennünket, s az együtt töltött idő alatt előadásmódjukkal végig lekötötték a gyermekek figyelmét. Az egyik csapat az erdőben tett egy izgalmas túrát, ahol a vezető játékos feladatokkal hívta fel a természet szépségeire és a természetvédelemre a gyerekek figyelmét. A másik csapat az erdőben élő nagyvadakkal ismerkedhetett meg, s legnagyobb örömünkre, még meg is simogathattuk a gímszarvasokat. A két csapat a vadasparkban található horgásztónál találkozott, ahol közelről ismerkedhettek meg a vízparti növényzettel, a vízben, illetve a vízparton élő állatokkal. Nagyon hasznos és tartalmas délelőttöt tölthettünk el, melynek során sok hasznos és új ismeretekkel gazdagodtak a gyerekek és mi, pedagógusok is.

3. évfolyam paksi túráját Lehota Eszter 3.b osztályos élménybeszámolója alapján ismerhetjük meg:

A paksi kirándulás

Kedden elmentünk az osztállyal Paksra kirándulni „A víz az élet” projekt keretében. Először a Vízirendőrséghez mentünk a Duna partjára. Ott egy főtörzsőrmester bácsi mesélt a munkájukról, a nyíltvízi fürdőzés, csónakázás, horgászat és halászat betartandó szabályairól. Felpróbálhattunk egy igazi mentőmellényt, belebújhattunk egy mentőgyűrűbe is.

Ezután elsétáltunk a Gesztenyesorra, ahol megtízóraiztunk, megnéztük az állóhajót, ami zenés műsoroknak ad helyet.

Egy kis emlék gesztenyegyűjtés után ismét buszra szálltunk, s elmentünk a kikötőbe, ahol csatlakozott hozzánk két kutyus. A kikötőben láttunk egy hattyúpárt, megcsodáltuk a motorcsónakokat. Végül éppen akkor kötött ki egy komp, és láttunk egy teherszállító kompot is.

Következő állomásunk a Vízmű KFT, ahol Kovács Gábor bácsi elmondta nekünk, hogy a kútból nyert vízből hogyan lesz tiszta ivóvíz. Egy gyors játék során szerezhettünk ajándékokat, de senki nem távozott üres kézzel, mert búcsúzáskor mindenki kapott színezőt, apró emléktárgyakat. Ezután fagyiztunk a Milánó cukrászdában.

Végezetül elmentünk a Vörös malom horgásztóhoz. Itt gyönyörű táj tárult elénk: szép zöld fű, dombocska, gémes kút, és egy híd, ami egy hajón keresztül ívelt át a túloldalra. Mielőtt átkeltünk a hídon, lefutottunk a domboldalon, önfeledten játszottunk. A hídon való átkelés egy barátságpróba volt, amit sikeresen teljesítettünk. Körbejártuk a tavat, majd fáradtan, sok élménnyel és új ismerettel gazdagodva tértünk haza.

Elhatároztuk, hogy Paksra máskor is szívesen jövünk kirándulni.

A hét során a további programok kerültek még megrendezésre: Iskolánk 7- 8 évfolyamos tanulóinak egy csoportja szülői és tanári kísérettel szeptember 25-én, délután a Tamási termálfürdőben pihente ki a nap fáradalmait. Szeptember 26-án a 4. évfolyam diákjai tanulmányi séta keretében ismerkedtek a vizes élőhelyekkel, amelynek keretében felkeresték a híres cecei ártézi kutat is. Szintén ezen a napon került sor arra a sportvetélkedőre, ahol az 5. és 6. évfolyam sportos diákjai mérték össze ügyességüket játékos, vizes feladatok keretében.

A témahét zárásaként tervezett pénteki akadályversenyünk sajnos az esős időjárás miatt elmaradt. A záró rendezvény időpontját, a diákok kérésére újra kitűztük, így a pótakadályversenyt október 8-án, hétfőn fogjuk megszervezni.

A Cecei Általános Iskola ezúton köszöni meg Csajtainé Szabó Ágnes, Balázsné Aranyos Judit és Kaczné Lajtos Judit munkáját, akik projektgazdaként fogták össze ennek a mozgalmas hétnek az eseményeit.